Thursday, May 21, 2009

X Men Origin:Wolverine




































Rating: 8 out of 10

Sebuah cerita yang memaparkan aksi - aksi yang amat mendebarkan dan tidak jemu menonton. Jika saya mempunyai pilihan, saya menonton filem ini berulang - ulang kali. Semestinya tanpa jemu.

David Benioff & Skip Woods membentuk jalan cerita yang amat baik dari permulaan, klimaks dan peleraian. Jalan cerita pada permulaannya amat menarik apabila digambarkan Wolverine (Hugh Jackman) pada asalnya mempunyai pencakar yang terbentuk dari tulang dan kemudian pencakarnya ditukar kepada adimantium apabila menyertai program 'Weapon X'. Cerita ini lerai apabila akhirnya Wolverine (Hugh Jackman) bersama abangnya, Sabretooth (Liev Schreiber) bersatu menentang Wade Wilson (Ryan Reynolds) yang telah diubahsuai dan digabung bebrapa kuasa keatasnya. Namun, walaupun memiliki beberapa kuasa yang hebat, dia tetap kalah kepada gabungan Wolverine dan Sabretooth.


Tidak juga lupa penghargaan yang harus diberi kepada Gavin Hood yang mengarah cerita ini seterusnya membentuk satu masterpiece beliau. 'Worth watching'.

No comments: